Cont personal

Afla cum se dezvolta inteligenta copilului!

autor: Echipa GP

 
Similare
Pentru cei care urmează un ciclu lung de şcolarizare, intrarea la liceu constituie un...
 
Alimentatia scolarului trebuie sa indeplineasca, in general, aceleasi reguli ca si la varsta...
 
Pentru a avea o dezvoltare sanatoasa copii au nevoie de o alimentatie corecta. In afara celor...
 
Parintii trebuie sa le expuna copiilor, inca de la varste fragede, chiar prescolare, toate...
 
Adesea, când o persoană adultă are un comportament lipsit de responsabilitate, arogant,...
 
Taguri: inteligenta  dezvolta  copilului  varsta  intrebari 
Copilul incepe sa isi dezvolte inteligenta inca din primele zile de viata trecand dintr-un stadiu al dezvoltarii in altul. Intelegerea, cunoasterea si identificarea acestor stadii ofera parintilor avantajul de a sti in ce fel isi pot ajuta copiii si cum pot asigura o dezvoltare armonioasa.

Pana in doi ani!
In mod normal, in primele luni de viata (primele 20-24 de luni) dezvoltarea se afla in stadiul senzorialo-motor. Acesta  incearca sa castige control asupra propriilor miscari, sa isi mentina echilibrul in diversele situatii care pot aparea si sa invete obiectele fizice. Din punct de vedere verbal, in primele 2-3 luni, sunetele scoase sunt sunete laringiene, abia dupa varsta de 3 luni, incepand sa pronunte unele vocale si consoane. In jurul varstei de 6 luni sunetele incep sa se mai varieze, iar pe la 10 luni nu numai ca incepe sa pronunte diverse silabe dar incepe sa inteleaga cuvintele mai des folosite.  Pana la varsta de doi ani invata sa foloseasca cuvintele in propozitii simple.

Dupa doi ani!
Dupa varsta de doi ani dezvoltarea intra in stadiul preoperational, pana la varsta de 7 ani. Principalul obiectiv in aceasta perioada este dezvoltarea limbajului, vocabularului, folosirea corecta a pronumelor, timpilor, acordarea verbelor si substantivelor etc. Inca de la varsta de 3 ani, copilul este capabil de constructii corect gramaticale, intelege folosirea pluralului si poate relata mici poverstiri. Dupa varsta de 3 ani stadiul senzorialo-motor este complet incheiat. In stadiul preoperational vocabularul se imbogateste cu pana la 800-4000 de cuvinte. Activitatea predominanta este jocul, implicit si metoda cea mai buna de influentare fiind tot prin joc; jocul reprezinta de altfel si cadrul educational in aceasta perioada.
Setea de cunoastere atinge cel mai mare nivel si se manifesta prin intrebari specifice ("ce?", "de ce?", "cand?', etc.). Stadiul preoperational este ideal pentru dezvoltarea creativitatii si imaginatiei. De asemenea este tot perioada in care copiii pot inventa prieteni (prieteni imaginari) care de altfel ii ajuta sa isi dezvolte chiar si mai mult de aceste 2 caracteristici.

Dupa 7 ani!
Inceputul scolii marcheaza si intrarea in stadiul concret-operational. Deja in acest moment copilul dispune de un limbaj si vocabular bogat, fiind capabil de socializare independenta. Jocul incepe sa fie treptat inlocuit cu invatarea care va si deveni activitatea predominanta. Tranzitia de la joc la invatatura nu se face intotdeauna natural si usor de aceea necesita o atentie marita din partea parintilor. Nu dispune de putere de concentrare, atentia oferita fiind de cele mai multe ori involuntara iar captarea sa trebuie facuta folosind latura jocului de cele mai multe ori. Incepe sa isi dezvolte autocontrolul iar gandirea sufera o schimbare majora, fiind impulsiva dar totusi superficiala. Ii este mai usor sa inteleaga informatiile insotite de reprezentari grafice sau desene. Intelege probleme concrete insa nu reuseste sa faca rationamente logice corecte.  Aceasta etapa tine aproximativ 5-7 ani.

Peste 12 ani!
Incepand cu varsta de 12-14 ani copilul intra in stadiul logic-operational, stadiu marcat de gandirea logica si sistematica. Acum este capabil de a lega rationamente logice si poate rezolva probleme fara a necesita desene sau alte ajutoare concrete. In aceasta perioada, copilul are o imaginatie bogata, un vocabular dezvoltat si incepe sa isi defineasca propia identitate. Acest stadiu se dezvolta pana la varsta adulta impreuna cu moralitatea. Copilul incepe sa inteleaga faptul ca poate crea sau incalca regulile morale, existand riscul generarii unui comportament anti-social.
Comentarii
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza acest articol.
PRINT

Ultimele postari

Intra in lacafenea.ro