Ghidul-Parintilor.ro
Grupe de varsta  > Scolarul  > Totul despre alimentatia ideala la scolari


Totul despre alimentatia ideala la scolari

autor: Echipa GP

Scolarii au nevoie de 1.500 de calorii pe zi, pentru a fi activi, sanatosi, pentru a se putea concentra la scoala si pentru a-si face temele. In cazul in care copilul practica si un sport, numarul de calorii necesar pentru dezvoltarea armonioasa a copilului poate ajunge pana la 1.800-1.900 de calorii/zi. Sa aflam, insa, ce trebuie sa contina meniul zilnic al unui scolar plin de energie.
Un copil cu varsta cuprinsa intre 6 -11 ani, are nevoie in alimentatia sa de foarte multe proteine animale. Oua, lapte, carne, peste, acestea trebuie sa faca parte din meniul zilnic al copilului dvs. Mezelurile, sandvisurile cu sunca presata, salam, pateu nu au ce sa caute in alimentatia unui copil. De asemenea, nici fast-food-ul, shaorma sau hamburgerul nu trebuie sa faca parte din dieta unui scolar.

Si pentru ca in timpul scolii copiii au nevoie de o alimentatie echilibrata, iata ce meniuri va propunem noi pentru scolarii dvs.

Pentru micul-dejun

Ideale pentru micul dejun sunt ceaiurile cu lamaie, laptele sau cacaoa cu lapte. Obligatoriu, cei mici, trebuie sa consume o ceasca cu "ceva cald" in fiecare dimineata. Pe langa cestile "calde", copilul dvs. mai poate consuma sandvisuri cu unt, cascaval, branza proaspata de vaci, cereale cu lapte, miere, snitel de pui, pateu de pui pregatit in casa. De asemenea, un iaurt cu bucati de fructe in el reprezinta un mic dejun ideal pentru scolari.

Gustarile din pauze

In pauzele de la scoala, copiii au nevoie, de asemenea, de o gustare hranitoare si satioasa. In functie de varsta copilului si de numarul de ore pe care il are acesta, puteti opta pentru sandvisuri cu piept de pui/curcan, sandvisuri cu unt si dulceata, cu branza si castravete/rosie. O felie de pizza facuta in casa, o banana, un pumn de migdale, un corn pregatit in casa sunt alte variante la fel de satioase si gustoase pentru copiii scolari.

La pranz

La pranzul unui copil trebuie sa existe, obligatoriu supa/ciorba. Aici, variantele sunt extrem de numeroase. De la supe creme de legume, cu crutoane, la ciorbe acrite cu bors, la supe cu galuste, supe de rosii, ciorbite cu carne de curcan/vita. Important este ca cel mic sa manance cateva linguri de supa/ciorba la fiecare masa de pranz. 
Pentru pofticiosi, trebuie sa existe si felul doi. Aici puteti opta pentru tocanite, ghivece de legume, paste cu branza, spaghete cu carne de pui, chiftelute cu sos, ostropel de pui. 
Nu uitati, insa, sa nu gatiti ambele feluri de mancare cu carne si sa oferiti si salate proaspete pentru felul doi.

Gustarea de dupa-amiaza

Dupa-amiaza, copilul trebuie sa mai consume ceva pana la cina. O portie de fructe (o para, un mar cu biscuiti, o banana, un suc de fructe/legume, o portie de migdale, nuci), 2 clatite, un iaurt sunt doar cateva idei pe care vi le oferim noi. Dvs. puteti sa le adaptati gusturilor si preferintelor copilului dvs.

Pentru cina

Cina unui copil trebuie sa fie usoara si gustoasa. O salata cu cateva cuburi de branza, o salata orientala, lapte cu cereale, cateva paste sau cativa biscuiti cu lapte pot fi meniuri foarte gustoase si sanatoase pentru scolarii dvs. O cina usoara asigura o noapte odihnitoare si o noua zi plina de energie pentru copilul dvs. 





tipareste articolul sursa: http://www.ghidul-parintilor.ro/scolarul/alimentatie/totul-despre-alimentatia-ideala-la-scolari.html
data: 18.10.2019