Cont personal

Deficientele de limbaj

autor: Echipa GP

 
Similare
Pentru cei care urmează un ciclu lung de şcolarizare, intrarea la liceu constituie un...
 
Din pacate, pe masura ce copiii descopera limbajul, descopera si partile lui rele, nu numai...
 
Odata cu inceperea scolii, multi parinti sunt tentati sa suplimenteze ratia zilnica a scolarului...
 
In perioada de copil mic si prescolar are loc o incetinire a ritmului de crestere si o...
 
Alimentatia scolarului trebuie sa indeplineasca, in general, aceleasi reguli ca si la varsta...
 
Taguri: limbaj  deficiente  tulburari  scolar  esec 

Prezenta unor deficiente de limbaj nu atrage automat esecul scolar sau succesul scolar, si nici nu este obligatoriu sa afecteze in vreun fel relatiile dintre elevi (cu toate ca de cele mai multe ori sunt afectate). De asemenea, deficientele de limbaj nu sunt corelate cu coeficientul de inteligenta sau alte aptitudini, acestea fiind prezente atat la persoanele debile mintal cat si la copiii cu inteligenta medie sau peste medie.

Cele mai des intalnite tulburari de limbaj, care pot favoriza aparitia esecurilor scolare sunt dislaliile, dislexiile, disgrafiile, disortografiile, asociate uneori cu discalculii. Acestea sunt mai frecvente la scolarul mic si in majoritatea cazurilor pot fi tratate (in functie de sursa problemei fie de catre psiholog, fie de carte logoped etc.), insa in cazul in care nu sunt tratate, persista si la varste mai mari. In cazul persoanelor debile mintal tulburarile de acest gen sunt mai grave si prezinta o rezistenta mult mai mare la terapia logopedica.

Deficientele de limbaj la scolari

Aceste tipuri de deficiente scolare sunt adeseori intalnite pana la varsta de 3-4 ani (inlocuirea sunetelor, silabelor, deformarilor etc.) dar sunt considerate normale (dislalia functionala) deoarece dispar automat fara nici un fel de interventie specializata, dar prelungirea peste aceasta varsta devine patologica si reclama terapie logopedica. La scolarul din clasa I se poate complica o astfel de deficienta si se poate transpune in scris si citit, lucru care genereaza o alta serie de probleme.

In putinele cazuri cand nu se poate rezolva problema limbajului prin intermediul logopedului, copilul va avea nevoie de o observare suplimentara astfel incat sa se previna esecul social sau scolar. Este usor sa ne dam seama de ce ar putea avea probleme de integrare in grupurile si colectivele sociale, insa acest lucru nu trebuie sa reprezinte un impediment si sa genereze mai departe in timiditate si singuratate. De cele mai multe ori, chiar si atunci cand nu se pot rezolva problemele, prin terapie logopedica se poate imbunatati limbajul (sau cititul, scrisul dupa caz).

Dislaxiile

Independente de dislalii pot exista si dislexii, adica tulburari ale insusirii cititului (acestea se observa cel mai usor in clasa I). Ele constau in dificultati de analiza si sinteza a cuvintelor, confuzii, inversiuni ale sunetelor corespunzatoare grafemelor, citire silabisita.

Disgrafiile

Disgrafiile sunt tulburari ale limbajului scris, ce constau in inversiuni, confuzii ale grafemelor si dificultati de redare grafica a literelor. Si in cele din urma, discalculiile sunt tulburari ale intelegerii semnificatiei numerelor, a operatiilor cu numere si a semnelor matematice.

Interventia timpurie, colaborarea cu scoala si familia sunt conditii care previn instalarea tulburarilor de personalitate si a esecului scolar generalizat. 

Comentarii
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza acest articol.
PRINT

Ultimele postari

Intra in lacafenea.ro