Cont personal

Stadiile varstei prescolare

autor: Echipa GP

 
Similare
Pe vremuri oamenii isi pierdeau dintii de tineri, dantura se ingalbenea si se inegrea si...
 
Computerele, jocurile video si internetul sunt, fie ca vrem, fie ca nu vrem, parte din viata...
 
Astazi, cand in toate casele exista un computer conectat la internet, accesul la materiale...
 
In perioada de copil mic si prescolar are loc o incetinire a ritmului de crestere si o...
 
Alimentatia scolarului trebuie sa indeplineasca, in general, aceleasi reguli ca si la varsta...
 
Taguri: varsta  copilul  prescolar  parinte  psihologie 

In perioada prescolara, dezvoltarea copilului are cea mai mare panta, facand achizitii extrem de importante si vitale zi de zi. Modul in care acesta interactioneaza cu cei din jur, dar si cu noile informatii, este dictat de stadiul dezvoltarii psihice, fizice si sociale in care se afla.

In primul an de viata, din punct de vedere fizic, copilul este caracterizat de crestere intensa, dezvoltarea tesuturilor dar si a organelor. Modificari mari exista si pe plan social, respectiv psihologic, copilul avand nevoie de prezenta adultilor, de dragoste, trandrete, ingrijire si protectie.

In aceasta perioada, cea mai mare parte a timpului este petrecuta dormind, somnul ocupa 88% la inceputul ei, si 55% spre sfarsitul primului an. Limbajul incepe sa se dezvolte, trecandu-se de la simple gangureli la rostirea primelor silabe, mersul cunoaste o dezvoltare subtila, exersand miscarile specifice iar miscarile incep sa devina voluntar si putin mai fluente. De asemenea, sensibilitatea este si ea dezvoltata, copilul incepand sa manifeste emotii distincte, cum ar fi simpatie, furie, suparare sau fericire.

Varsta anteprescolara (1 - 3 ani) este marcata de constituirea experientei de viata. Copilul este integrat in familie, creandu-se relatiile cu aceasta, si trece prin stari de confort sau disconfort psihic, in functie de stilul de viata, obiceiurile, orarul sau regulile familiei. Comunicarea se dezvolta si ea, trecand de la inconsistenta in vorbire la un limbaj mai bogat si organizat.

Dezvoltarea limbajului este foarte importanta, iar parintii nu trebuie sa fie pacaliti de pronuntarea gresita a cuvintelor, cateodata chiar repetand cuvantul respectiv in mod gresit, si trebuie sa corecteze vocabularul acestuia. Corectarea nu se face in mod direct, atragandu-i atentia la greselile sale ci repetand cuvantul spus de el in mod corect, intr-un context. Copilul se va autocorecta atunci cand va auzi pronuntii diferite.

Varsta prescolara faciliteaza tranzitia din centrul familiei catre integrarea in diverse cercuri sociale. Frecventarea unei gradinite este foarte importanta deoarece ii ofera posibilitatea de a-si forma presonalitatea intr-un mod realist, de a stabili noi contacte sociale si a intelege si adopta conduitele sociale. Aceasta perioada este de asemenea marcata de o curiozitate excesiva, exprimata prin intrebari de genul "Cum?", "De ce?", "Unde?" si arata dorinta acestuia de intelegere si descoperire a realitatii. Imaginatia se dezvolta si ea, copilul fiind aflat inca pe granita dintre realitate si imaginatie. O parte din universul sau este format cu ajutorul propriei sale imaginatii. Prietenii imaginari pot aparea in aceasta perioada, si atata timp cat raman doar pe perioade mici de timp, nu reprezinta nici un motiv de ingrijorare.

Copiii cu o imaginatie foarte bogata, tind de altfel sa spuna minciuni, din ce in ce mai irealiste, insa asta nu reprezinta neaparat formarea unui caracter negativ, ci chair imaginandu-si si confundand diversele intamplari ireale cu realitatea.

In concluzie, in special in perioada prescolara, copilul isi insuseste elementele de baza ale fondului general de adaptare, numit in limbajul curent "cei sapte ani de acasa".

Comentarii
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza acest articol.
PRINT

Ultimele postari

Intra in lacafenea.ro