Cont personal

Shaorma de casa. Gustoasa si sanatoasa!

autor: Adina Lazar

 
Similare
Taguri:  
Indiferent cat de bogata in calorii este, nu te poti abtine sa nu mananci o shaorma din cand in cand. Gustoasa si satioasa, cum sa rezisti sa nu comanzi si tu o shaorma daca toti colegii de birou comanda? Asa este! Shaorma este o mancare foarte apetisanta si foarte buna. Insa, daca este preparata in casa, ea poate fi si foarte sanatoasa. Iata cum se poate prepara o shaorma acasa.

Pentru o shaorma nu iti trebuie foarte multe ingrediente. Lipia libaneza este obligatorie. Practic, ea ofera identitate shaormei. In ea se „impaturesc” toate celelalte ingrediente. In principiu, daca iti faci acasa shaorma, ai posibilitatea sa o pregatesti cu alimentele pe care le doresti. Pentru o shaorma obisnuita iti trebuie un piept de pui, 2 castraveti murati, 2 gogosari, iaurt, usturoi, cativa cartofi prajiti, varza, maioneza, ketchap. Pieptul de pui se prajeste si se taie fasii fine si se adauga impreuna cu restul alimentelor in lipia specifica. Iaurtul se amesteca cu usturoiul maruntit, formand un sos consistent care se pune, impreuna cu maioneza si ketchapul, peste restul ingredientelor. Asa se prepara o shaorma obisnuita. Insa, acasa, poti sa inlocuiesti pieptul de pui cu pulpe de pui. Si daca le vrei mai dietetice, le poti frige sau fierbe. Cartofii prajiti pot fi inlocuiti sau pot fi copti. De asemenea, poti renunta la maioneza si folosi doar sosul de iaurt. Carnea de pui poate fi inlocuita cu ciuperci fripte sau cu carne de vita, dupa preferinte. In privinta legumelor, poti renunta la muraturi si folosi rosii proaspete, varza rosie si chiar morcovi. Cu cat folosesti mai multe legume, si renunti la cartofi si carne, cu atat shaorma ta va fi mai gustoasa si mai light. 

O shaorma de la fast food ajunge sa depaseasca 1000 de kcalorii (puiul, cartofii si maioneza depasesc 900 de kcal). O shaorma vegetariana are in jur de 500 de kcalorii si nu afecteaza silueta foarte mult. Pentru zilele de vara, si pentru copii, este recomandata shaorma fara cartofi prajiti si sosuri. Carne de pui fripta, multe legume si un sos dietetic, impreuna pot forma o shaorma delicioasa si foarte satioasa. 

Poti prepara, de asemenea, shaorma cu castraveti verzi, cu rosii, morcov ras, ardei verde/rosu, si piept de pui. Acest gen de shaorma este foarte light si plin de vitamine. Copiii il pot consuma chiar si la cina. 

Trebuie sa stii ca, in cazul mancarurilor de fast food, cel mai mult ingrasa cartofii prajiti din compozitia lor. Ei sunt si cei mai nesanatosi din aceste preparate. Alaturi de ei, maioneza este cea care ocupa locul doi. Daca veti renunta la cele doua ingrediente, puteti consuma shaorma si gata preparata, de la fast food, fara probleme. 

In general, shaorma se mananca la masa de pranz (mai ales cea din comert). Pentru cina poate fi destul de grea, afectand somnul si balonand. In zilele caniculare, shaorma este mai putin recomandata. Aceasta poate fi inlocuita cu succes de salatele verze, cu branza si piept de pui. Si daca totusi te tenteaza ideea de a manca shaorma, poti alege varianta de a o pregati in casa. Silueta ta nu va fi afectata!

PRINT

Ultimele postari

Intra in lacafenea.ro